10 van de beste voorbeelden van LinkedIn-advertenties

Adverteren op LinkedIn is een fantastische manier om uw bedrijf of merk onder de aandacht van zakenmensen te brengen.

Het kan echter een uitdaging zijn om je te onderscheiden van de massa, aangezien 80% van de B2B-marketeers LinkedIn-advertenties verkiest boven alle andere platforms voor hun advertentiecampagnes.

Hier zijn 10 van de beste voorbeelden van LinkedIn-advertenties om u te helpen te leren hoe u uw gewenste doelgroep kunt targeten met LinkedIn-advertenties:

10 geweldige voorbeelden van LinkedIn-advertenties

Hier zijn 10 voorbeelden van LinkedIn-advertenties van bedrijven en merken met een flair voor creativiteit, design en bekendheid voor hun beoogde demografische doelgroep om u te helpen ideeën op te doen voor uw volgende campagne:

  1. Airbnb
  2. Appel
  3. Wix
  4. grammaticaal
  5. UiPath
  6. Gymshark
  7. GoDaddy NL
  8. Verkoopsteam
  9. Later
  10. Flo

Een van de beste methoden om uw bedrijf uit te breiden, is door consistent te posten. Gebruik Later om uw LinkedIn-updates van tevoren te plannen en in te plannen.

1: Geweldige videoadvertentie voor verhuurders van Airbnb

Airbnb laat zien hoe videoadvertenties een krachtig hulpmiddel voor het vertellen van verhalen kunnen zijn om persoonlijke verhalen te laten zien die resoneren met hun publiek.

Airbnb laat een meer menselijk, mensgericht aspect van zijn bedrijf zien door een film te gebruiken om een van de persoonlijke verhalen van zijn verhuurders over teruggeven aan de gemeenschap te laten zien.

Videoadvertenties zijn een geweldige manier om de naamsbekendheid te vergroten en de aandacht te vestigen op uw inhoud op LinkedIn, omdat ze vijf keer zoveel betrokkenheid krijgen als andere soorten berichten.

Bovendien promoot de voor de hand liggende oproep tot actie van de knop het initiatief van Airbnb om lokale bedrijven te ondersteunen en verhoogt het het websiteverkeer.

2: Apple’s scroll-stop-carrouseladvertentie

Carrouseladvertenties zijn een fantastische methode om een dynamisch verhaal te presenteren. In een recente campagne gebruikte Apple een carrousel om snel de aandacht van LinkedIn-gebruikers te trekken. Het combineert een korte, pittige openingstekst met innovatieve beelden.

Gebruikers worden aangetrokken door de slogan van Apple, “11 redenen om een Mac te gebruiken”, die hen verleidt om door elke pagina te bladeren voor meer informatie.

Apple houdt niet alleen de aandacht van Linkedin-gebruikers, maar leidt ze ook naar hun website en hun producten door in het oog springende afbeeldingen, een interactieve advertentiestructuur en een call-to-action-knop in de laatste dia te combineren.

3: de opvallende advertentie met één afbeelding van Wix.com

De enkelvoudige afbeeldingsadvertentie van Wix.com trekt snel de aandacht van LinkedIn-gebruikers door gebruik te maken van felle kleuren en hun eigen producten.

Gebruikers weten direct waar de advertentie – en dus het bedrijf – over gaat dankzij het grote lettertype en het gebruik van hun eigen website-constructietools in de afbeelding.

Mobiele apparaten profiteren enorm van het grotere 11-vierkante afbeeldingsformaat dat hier wordt gebruikt. Aangezien 57% van de gebruikers LinkedIn bereikt via een mobiel apparaat, is dit een goede illustratie van hoe een bedrijf een campagne kan aanpassen aan de behoeften van zijn doelmarkt.

Gebruik LinkedIn Analytics, de ingebouwde analysetool van het platform, om meer te weten te komen over de demografie van uw volgers. Dit kan u helpen bij het bepalen van het juiste LinkedIn-advertentietype voor uw campagne en bij het aanscherpen van uw inhoudsstrategie.

4: Lead Gen Form van Grammarly

Leadgeneratieformulieren zijn een slimme techniek om hoogwaardige leads te krijgen. Dit zijn formulieren die kunnen worden aangebracht op advertenties met één afbeelding, videoadvertenties, chatadvertenties en meer. Ze zijn vooraf gevuld met informatie van LinkedIn-profielen.

Een klantcasestudy wordt gebruikt in Grammarly’s advertentie met één afbeelding om LinkedIn-gebruikers te verleiden meer te weten te komen over hun aanbod.

Grammarly kan nieuwe leads genereren en zichzelf vestigen als een topbedrijf in zijn branche door een formulier voor het genereren van leads te gebruiken dat is aangebracht op zijn eenvoudige maar krachtige advertentie met één afbeelding.

5: UiPath’s informatieve gespreksadvertentie

Een ander belangrijk voorbeeld van LinkedIn Ads is van UiPath, een wereldwijd softwarebedrijf dat gespecialiseerd is in automatiseringstechnologie. Om nieuwe leads te verwerven en het websiteverkeer te vergroten, ontwikkelden ze een conversatieadvertentie die rechtstreeks naar de inbox van hun beoogde demografie werd gestuurd.

Door een rapport te delen waarin ze worden genoemd als leider in hun vakgebied, positioneert UiPath zichzelf als een geloofwaardig en succesvol bedrijf waarop potentiële leads kunnen vertrouwen.

Om gebruikers toegang te geven tot verschillende bestemmingspagina’s, bieden ze verschillende interactieve antwoordalternatieven in hun conversatieadvertentie. Over het algemeen is de gebruikerservaring daardoor fantastisch en interactief.

6: Grappige videoadvertentie van Gymshark

Fitnessbedrijf Gymshark heeft een videocommercial gemaakt om vacatures in hun bedrijf te adverteren met humor en vermakelijke beelden.

Deze korte video, die iets minder dan een minuut duurt, combineert animatie en joviale voice-overs om kijkers kennis te laten maken met Gymshark. Door de hoofdtaal toe te voegen die begint met een vraag, wordt het voor LinkedIn-gebruikers nog aantrekkelijker om door te klikken en meer te ontdekken over het bedrijf en de vacatures.

Ben je bereid om je LinkedIn-strategie verder te ontwikkelen? Door Later te gebruiken om uw videoberichten van tevoren in te plannen, kunt u tijd besparen en het aantal weergaven vergroten.

7: Advertentie met één afbeelding voor het succes van klanten van GoDaddy

LinkedIn-advertenties hoeven niet per se te adverteren voor goederen of diensten, zoals GoDaddy laat zien. In een enkele afbeeldingsadvertentie met een langere introductietekst vertelt het webhostingbedrijf een inspirerend verhaal over een van haar klanten en de uitdagingen die ze op hun pad naar succes hebben overwonnen.

Door langere berichten te schrijven over hun professionele reizen en de lessen die ze onderweg hebben geleerd, bereiken veel influencers en bedrijven die LinkedIn voor zaken gebruiken een viraal bereik.

Hoewel dit soort inspirerende inhoud interessant is om te lezen, kan het ook worden gebruikt als een succesvolle marketingstrategie om leads, verkopen en merkherkenning te vergroten.

8: De met statistieken geladen carrouselreclame van Salesforce

Statistieken passen perfect bij de zakelijke gebruikers van LinkedIn. Salesforce laat zien hoe een carrouseladvertentie kan worden gebruikt om belangrijke statistieken over hun vakgebied leuk en interactief te maken.

Een LinkedIn Ad campagne kan meer legitimiteit en focus krijgen door gebruik te maken van statistieken. Om te reageren op een vraag die zij denken dat hun consumenten interessant zullen vinden, gebruikt Salesforce zijn statistieken.

Deze advertentie valt op als je door de LinkedIn-feed bladert, omdat hij belangrijke cijfers combineert met opvallende afbeeldingen op elke afzonderlijke kaart.

9: Later volgt een aanlokkelijke videoadvertentie voor evenementen

Zonder er zelf een te noemen, zouden we onze favoriete LinkedIn-advertenties niet kunnen vermelden!

Hoewel videoadvertenties geweldig zijn om producten en services te promoten en gebruikers inzicht te geven in de bedrijfscultuur, kunnen ze ook een creatieve manier zijn om reclame te maken voor een aankomend evenement.

De aandacht van een kijker wordt doorgaans langer vastgehouden door video’s. Dit is goed nieuws voor het LinkedIn-algoritme, omdat het de kans vergroot dat een stuk inhoud naar een breder publiek wordt gepromoot naarmate een LinkedIn-lid er langer mee bezig is.

De levendige en leerzame advertentie van Later moedigt aanmeldingen aan met zijn vermakelijke afbeeldingen, boeiende teksten en oproep tot actie die mensen naar de evenementpagina leiden.

10: Flo’s krachtige advertentie met één afbeelding

De vrouwengezondheidsapp Flo bewijst dat soms de meest directe advertenties het meest effectief kunnen zijn.
Om het merkconcept van empowerment en welzijn te verspreiden, gebruikt Flo een advertentie met één afbeelding met zijn nieuwe Slack-emoji’s. Het trekt meteen de aandacht met een in het oog springende introductie die relevante emoji’s gebruikt om een on-brand boodschap over te brengen.

Dit soort advertentie met één afbeelding is perfect om het websiteverkeer te vergroten en de naamsbekendheid te vergroten, omdat Flo ook een link naar de blog op haar website bevat.

Dit zijn slechts enkele uitstekende voorbeelden van LinkedIn-advertenties die laten zien hoe bedrijven en merken hun advertentiecampagnes hebben gebruikt om nieuwe leads te genereren, websiteverkeer te vergroten, verkopen te sluiten en merkherkenning te vergroten.

Deze merken en bedrijven laten zien hoe je geweldige resultaten kunt behalen met je LinkedIn Ads-campagne door je bewust te zijn van je demografische doelgroep en je creativiteit te gebruiken.

Word later lid om al uw LinkedIn-berichten te organiseren en in te plannen vanaf een enkel, gebruiksvriendelijk dashboard!

Mocht uw probleem onopgelost blijven, stel uw vraag dan in onze Linkedin bellen nederland. we zullen ervoor zorgen dat we je op elke mogelijke manier helpen.

Published by smithjohn998

hallo, ik ben Liam. Ik woon in Den Haag in Nederland. Ik werk als Outlook-expert om problemen op te lossen. als u problemen heeft met uw Outlook account. neem dan contact op met onze Outlook Bellen nederland.

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started