De ultieme gids voor LinkedIn-advertenties

LinkedIn-advertenties kunnen de stem van uw bedrijf helpen de ideale doelgroep te bereiken, of u nu probeert de verkoop op LinkedIn, merkbekendheid of verkeer naar uw website te vergroten.

We behandelen alles wat u moet weten over LinkedIn-advertenties, inclusief hoe u uw campagne kunt maken en de ideale advertentiestijl kunt selecteren voor uw bedrijfsdoelen.

Wat zijn advertenties op LinkedIn?

Met de betaalde marketingtool van het platform, LinkedIn Ads, kunt u advertentiecampagnes in verschillende formaten ontwerpen.

Adverteren op LinkedIn kan uw merk of bedrijf helpen een aantal doelen te bereiken, waaronder:

  • Merk bewustzijn
  • Betrokkenheid van het publiek
  • Websiteverkeer
  • Leadconversies
  • Website-conversies
  • verkoop

Wat voor soort bedrijf u ook runt of welk merk u ook vertegenwoordigt, LinkedIn heeft advertentie-oplossingen om u te helpen verbinding te maken met uw beoogde markt.

Ben je bereid om je LinkedIn-strategie verder te ontwikkelen? Met Later kunt u uw LinkedIn-berichten vrijelijk van tevoren plannen en plannen.

Hoeveel kosten LinkedIn-advertenties?

De kosten van uw LinkedIn-advertentie zijn afhankelijk van uw doelgroep, uw bod en hoe relevant uw advertentie is voor de LinkedIn-gemeenschap.

Door op hen te bieden, concurreert u met andere marketeers terwijl u LinkedIn-advertenties gebruikt om uw advertentie bekeken te krijgen. Daarom kost uw advertentie meer als er veel vraag is naar uw doelgroep.

Dit zijn de prijsmodellen voor bieden op LinkedIn-advertenties:

  1. U betaalt alleen wanneer iemand op uw LinkedIn-advertentie klikt wanneer u de cost-per-click (CPC) methode gebruikt. Dit prijsmodel van LinkedIn heeft een minimum van $ 2 en is een geweldige keuze als je meer websiteverkeer wilt genereren en leads wilt genereren.
  2. Kosten per vertoning (CPI): bij deze benadering moet u minimaal $ 2 uitgeven en worden er kosten in rekening gebracht voor elke 1.000 vertoningen van uw advertentie. Het werkt het beste voor merkbekendheidscampagnes omdat u betaalt voor individuen om uw advertentie te bekijken maar er niet op te reageren.
  1. Cost-per-send (CPS): deze advertentietechniek wordt gebruikt bij het verzenden van berichten naar leads via LinkedIn, zodat uw inhoud hen in hun inbox bereikt. Elk verzonden bericht kost doorgaans $ 0,80.

LinkedIn-advertentietypen

Voor uw specifieke advertentiebehoeften biedt LinkedIn verschillende advertentie-indelingen. Dit zijn de 8 verschillende soorten LinkedIn-advertenties:

  • Advertenties met één afbeelding
  • Videoadvertenties
  • Carrouseladvertenties
  • Evenementadvertenties
  • Berichtadvertenties
  • Gespreksadvertenties
  • Tekstadvertenties
  • Spotlight-advertenties

1: advertenties met één beeld

Advertenties met één afbeelding, ook wel gesponsorde inhoud genoemd, worden weergegeven in de homefeed van een LinkedIn-gebruiker en bestaan uit slechts één afbeelding en advertentie.

Omdat ze opgaan in natuurlijke berichten, krijgen deze advertenties doorgaans veel weergaven.

Zonder de vermelding “Gepromoveerd” direct onder de naam van het bedrijf, zouden ze gemakkelijk kunnen worden aangezien voor een gewone post omdat ze zo goed gecamoufleerd zijn.

Dit is een van de meest gebruikte advertentietypes op LinkedIn, omdat het kan worden gebruikt om voor bijna alles te adverteren, inclusief evenementen en webinars, nieuwe goederen of diensten en links naar artikelen, e-boeken en whitepapers.

2: Videoadvertenties

Videoadvertenties zijn een geweldige manier om de aandacht van gebruikers te trekken terwijl ze scrollen:

U kunt videoadvertenties gebruiken om succesverhalen van klanten te presenteren, thought leadership te promoten, nieuwe producten te lanceren of een kijkje te nemen in de cultuur van uw bedrijf.

3: Carrouseladvertenties

Carrouseladvertenties zijn bedoeld om inzichten over te brengen, items te markeren en het verhaal van uw merk te vertellen.

Het is van cruciaal belang om boeiende beelden te gebruiken die de interesse van de lezers wekken en ervoor zorgen dat ze door de foto’s vegen om meer te ontdekken, omdat ze een rij kaarten gebruiken om twee tot tien afbeeldingen weer te geven.

4: Evenementadvertenties

Pas nadat je al een evenement op LinkedIn hebt aangemaakt, kun je evenementadvertenties gebruiken. Het evenement wordt vervolgens geadverteerd met behulp van de evenementadvertentie.

Dit type advertentie wordt weergegeven in de LinkedIn-homefeed van een gebruiker en biedt alle informatie die nodig is voor het evenement, inclusief de datum, tijd en locatie.

5: Berichtadvertenties

Uw berichtadvertenties worden rechtstreeks naar de LinkedIn-inbox van uw doelgroep gestuurd.

Dit type advertentie bevat één call-to-action (CTA)-knop en is ideaal om specifieke doelgroepen op een directe manier te bereiken.

6: Gespreksadvertenties

Gespreksadvertenties worden rechtstreeks in de LinkedIn-inbox van een gebruiker afgeleverd, hetzelfde als berichtadvertenties, behalve dat ze maximaal vijf CTA-knoppen hebben.

Met deze advertenties kunnen gebruikers “je eigen avontuur kiezen” door hen te vragen op een reactieknop te klikken en elke keer dat ze dat doen een ander bericht te zien.

Conversatieadvertenties, een van de meer interactieve en boeiende advertentievormen, zijn geweldig voor het promoten van goederen en diensten, het vergroten van de interactie en het produceren van nieuwe leads.

7. Tekstadvertenties

Zoals de naam al aangeeft, zijn tekstadvertenties de visueel minst aantrekkelijke vorm van LinkedIn-advertenties.

Ze zijn te vinden bovenaan of aan de rechterkant van de LinkedIn-homefeed. Hoewel ze eenvoudig zijn, zijn ze nog steeds effectief in het vergroten van de naamsbekendheid en het bereiken van doelgroepen.

Ze behoren ook tot de absoluut goedkoopste advertenties op het platform.

8: Spotlight-advertenties

De rechterkolom van de LinkedIn-homefeed bevat spotlightadvertenties. Ze voegen een persoonlijk tintje toe door automatisch de profielafbeelding van een gebruiker te extraheren en in de advertentie te plaatsen.

Advertenties die kijkers onmiddellijk naar uw website leiden nadat ze erop hebben geklikt, zijn ideaal voor het plaatsen van vacatures, het verbeteren van de naamsbekendheid en het vergroten van het websiteverkeer.

ICYMI: U kunt Later nu gebruiken om uw LinkedIn-updates te plannen!

inkedIn advertentiespecificaties

Hier is alle informatie over de specificaties van LinkedIn-advertenties die u nodig hebt om uw eerste campagne te maken:

Advertenties met één beeld

  • Tekst (boven afbeelding): Maximaal 150 tekens
  • Kop (onder afbeelding): Maximaal 200 tekens (70 tekens worden weergegeven in de feed)
  • Afbeeldingstype advertentie: JPG, PNG of GIF
  • Grootte afbeeldingsbestand: tot 5 MB
  • Afbeeldingsgrootte: tot 7680 x 7680 pixels
  • Beeldverhoudingen: 1,91:1 (horizontaal, desktop en mobiel), 1:1 (vierkant, desktop en mobiel), 1:1,91 (verticaal, alleen op mobiel)

Videoadvertenties

  • Tekst (boven video): maximaal 600 tekens
  • MP4-videobestandsindeling
  • Limiet van 200 MB voor de grootte van het videobestand
  • Minimale lengte van 30 minuten van de video (de best presterende LinkedIn-videoadvertenties zijn over het algemeen 15 seconden of minder)
  • 30 frames per seconde maximale framesnelheid
  • Tussen 640 en 1920 pixels breed
  • tussen 360 en 1920 pixels hoog
  • De verhouding van aspecten: 1.778 tot 0.5652
  • JPG- en PNG-bestanden van maximaal 2 MB worden aanbevolen voor de miniatuur, die dezelfde beeldverhouding en resolutie moet hebben als de video.

Carrouseladvertenties

  • Tekst (over fotokaarten): maximaal 255 tekens (150 tekens worden weergegeven in de feed)
  • Kaartkop: maximaal 745 tekens (foto’s hieronder).
  • Kaarten: 2 t/m 10
  • Maximale bestandsgrootte: 10 MB
  • Beeldformaat: JPG of PNG
  • 1:1 beeldverhouding
  • Voor afbeeldingen wordt een resolutie van minimaal 1080 x 1080 pixels geadviseerd.

Evenementadvertenties

  • Tekst (boven evenementafbeelding en details): maximaal 600 tekens
  • Beeldverhouding van 4: 1 (overgenomen van de evenementpagina die je maakt)
  • Evenementreclame kan alleen worden gemaakt voor reeds bestaande evenementen.

Berichtadvertenties

  • Het onderwerp van het bericht: Maximaal 60 tekens
  • Sms-bericht toegestaan: 1.500 tekens
  • Knop voor actie: maximaal 20 tekens
  • Voorwaarden: maximaal 2500 tekens
  • Bannerbestandstype (optioneel): JPG of PNG
  • Bestandsgrootte bannerafbeelding (optioneel): 2 MB

Gesprekken

  • Maximaal 500 tekens voor de berichttekst
  • Voorwaarden: maximaal 2500 tekens
  • Maximaal vijf call-to-action-knoppen met in totaal 25 tekens elk
  • JPG of PNG zijn acceptabele bestandstypen voor bannerafbeeldingen.
  • Bannerafbeeldingsgrootte van 300 x 250 pixels (optioneel).
  • Optionele bestandsgrootte bannerafbeelding: 2 MB

Tekstadvertenties

  • Titel: Maximaal 25 tekens
  • Tekst: maximaal 60 tekens
  • Bestandstypen voor logo’s: JPG of PNG
  • Logobestandsgrootte: 2 MB
  • Afmetingen van het logo: 100 bij 100 pixels

Spotlight-advertenties

  • Kop (boven afbeelding): maximaal 50 tekens
  • Tekst: maximaal 70 tekens onder de afbeelding
  • Naam van het bedrijf: maximaal 25 tekens
  • Maximaal 18 tekens voor de call-to-action
  • Grootte van het bedrijfslogo in pixels: 100 bij 100
  • Bestandstypen voor bedrijfslogo’s: JPG of PNG
  • Grootte van het bedrijfslogo: 2 MB

Hoe advertenties op LinkedIn te maken

U moet inloggen op uw LinkedIn-account om een LinkedIn-advertentie te kunnen maken. Lees onze LinkedIn-beginnersgids als je nog geen account hebt. voer dan deze acties uit:

Stap 1: Maak een Campaign Manager-account

Maak een account aan voor Campaign Manager door in te loggen op LinkedIn. Al uw advertentieacties, zoals het maken van advertentieaccounts, het beheren van campagnes en het bewaken van uw budget, worden uitgevoerd op het LinkedIn-advertentiebeheerplatform.

Stap 2: Selecteer uw advertentiedoel

Het is nu tijd om uw advertentiedoelstelling te kiezen, wat inhoudt dat u moet beslissen wat voor soort actie u wilt dat consumenten doen als gevolg van het bekijken van uw advertentie. Door een doel in te stellen, kan LinkedIn de advertentiestructuur kiezen die het beste bij uw behoeften past.

Er zijn drie soorten doelstellingen:

  • Bewustzijn
  • Overweging
  • Conversies

U kunt uw doelstellingen binnen deze doelen aanpassen aan uw advertentiedoel, zoals het vergroten van de naamsbekendheid, het vergroten van websiteverkeer en meer.

Stap 3: Bepaal uw doelgroep

Nadat u een locatie voor uw advertentiecampagne heeft gekozen, kunt u personen targeten op basis van hun functietitel, branche, werkgeversnaam en persoonlijke of professionele interesses.

Wanneer u voor het eerst LinkedIn-advertenties gebruikt, richt u dan op drie targetingelementen.

Om te ontdekken wat werkt als het gaat om het targeten van de juiste doelgroep, helpt het om te beginnen met minder specifiek te zijn.

Voor tekstadvertenties, videoadvertenties, carrouseladvertenties en advertenties met één afbeelding stelt LinkedIn voor te streven naar een doelgroep van minimaal 50.000 gebruikers. LinkedIn adviseert een doelgroep van 15.000 voor berichtadvertenties.

Gebruik A/B-testen op verschillende targetingfactoren, zoals functietitels versus talenten, om te bepalen welke doelgroepen het meest bij uw merk passen.

Stap 4: kies uw advertentie-indeling

U kunt vervolgens het soort LinkedIn-advertentie kiezen dat u wilt gebruiken op basis van de doelstelling die u hebt geselecteerd.

Stap 5: stel uw budget in

Op dit punt wordt een budgetbereik gegeven door de Campagnemanager van LinkedIn op basis van uw doelmarkt en de keuze van het advertentieformaat.

Het concurrentieniveau voor de door u gekozen demografische doelgroep wordt ook door LinkedIn in aanmerking genomen. Je zult meer moeten betalen als je een felbegeerd publiek wilt bereiken.

Stap 6: Stel de looptijd van uw advertentiecampagne in

Bepaal hoe lang u uw campagne wilt laten lopen nadat u uw budget heeft vastgesteld.

Kies een vaste start- en einddatum voor de campagne of kies ervoor om deze continu door te laten gaan (tenzij u deze handmatig beëindigt).

Stap 7: bouw uw advertentie en bevestig de betaling

Zodra u klaar bent met het maken van uw advertentie, kunt u een voorbeeld bekijken in Campagnebeheer om ervoor te zorgen dat alles er precies zo uitziet als u wenst.

Voer uw betalingsgegevens in voordat u uw campagne plaatst; uw advertentie is nu klaar om de beoogde kijkers te bereiken!

TIP: Meet de implementatie van uw advertenties met behulp van het Campaign Manager-rapportagedashboard op LinkedIn. U kunt grafieken bekijken, prestatiegegevens controleren, rapporten exporteren en het bijhouden van conversies bekijken.

U kunt met LinkedIn-advertenties contact maken met de juiste doelgroepen om uw merk of bedrijf uit te breiden. U kunt waardevolle leads produceren binnen een bloeiend netwerk van zakelijke professionals door de juiste LinkedIn Ad-aanpak te gebruiken.

Een van de snelste manieren om uw bedrijf uit te breiden, is door consequent te posten; gebruik Later om uw LinkedIn-berichten te plannen. Mocht je toch nog vragen of problemen hebben, neem dan contact op met onze Linkedin Bellen Nederland.

Published by smithjohn998

hallo, ik ben Liam. Ik woon in Den Haag in Nederland. Ik werk als Outlook-expert om problemen op te lossen. als u problemen heeft met uw Outlook account. neem dan contact op met onze Outlook Bellen nederland.

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started