Een beknopte handleiding voor het gebruik van LinkedIn voor uw bedrijf

LinkedIn biedt een potentiële goudmijn voor eigenaren en ondernemers van kleine bedrijven.

LinkedIn, dat wereldwijd meer dan 722 miljoen gebruikers heeft, is het beste platform om een loyaal netwerk uit te bouwen en de naamsbekendheid te vergroten.

Het kan moeilijk zijn om de beste LinkedIn-strategie voor uw bedrijf te vinden, en het kan wat vallen en opstaan kosten om het te vinden.

Hier zijn 8 manieren om LinkedIn voor bedrijven te gebruiken om u op weg te helpen:

Waarom zou je LinkedIn for Business gebruiken?

U loopt mogelijk een belangrijke marketingkans mis als u LinkedIn nog niet zakelijk gebruikt.

Mensen bezoeken LinkedIn opzettelijk om bedrijfsgerelateerde informatie te bekijken, in tegenstelling tot andere sociale-mediaplatforms, wat een geconcentreerde bedoeling is die super handig kan zijn voor organisaties die online willen uitbreiden.

Een Hubspot-studie uit 2020 ontdekte zelfs dat verkeer van LinkedIn een grotere conversieratio van bezoekers naar leads had dan verkeer van Twitter of Facebook.

Bovendien, met gesprekken op de site die het afgelopen jaar met 55% zijn gestegen, is LinkedIn nu een go-to-netwerk voor het bevorderen van zinvolle verbindingen als gevolg van een aantal nieuwe functies.

Als u als bedrijf betrokken bent bij deze gesprekken, kunt u een dynamisch netwerk koesteren, een sterker gemeenschapsgevoel opbouwen en zelfs de verkoop van uw merk stimuleren.

8 manieren om LinkedIn for Business te gebruiken

  1. Maak een LinkedIn-bedrijfspagina aan.
  2. Een inhoudsplan maken
  3. Foto’s en video’s delen
  4. Gebruik de interactieve functies
  5. Kopie kort houden
  6. Verbeter uw berichten
  7. Maak uw merk menselijk
  8. LinkedIn Analytics gebruiken

1: Maak een LinkedIn-bedrijfspagina

Het opzetten van uw LinkedIn-bedrijfspagina is de eerste stap als u zich afvraagt hoe u LinkedIn voor bedrijven kunt gebruiken.

Hier is hoe je het doet:

  • Klik op het startscherm van het LinkedIn-bureaublad op het pictogram “Werk” in de rechterbovenhoek.
  • Als u een bedrijfspagina wilt maken, scrolt u omlaag en selecteert u de juiste categorie: een klein bedrijf, een middelgroot bedrijf, een weergavepagina of een plaats voor hoger onderwijs
  • Vul het formulier volledig in en vergeet niet een pakkende en beknopte slogan toe te voegen.
  • Upload uw logo of profielfoto en zorg ervoor dat deze consistent is met uw accounts op andere sociale mediaplatforms.

TIP: Houd rekening met uw doelgroep terwijl u de pagina opbouwt. De kans is groter dat u een relevant en betrokken publiek trekt als u branchespecifieke zoekwoorden en relevante afbeeldingen gebruikt.

Ben je klaar om je LinkedIn-strategie te upgraden? Lees de blogpost om te leren hoe u uw bedrijf op LinkedIn kunt laten groeien!

2: Brainstorm over uw inhoud

Consistent posten is een van de belangrijkste LinkedIn-aanbevelingen voor het bedrijf. De beste methode om dit te bereiken is om je materiaal van tevoren voor te bereiden door te brainstormen over ideeën.

Overweeg de doelstellingen en inhoudspijlers van uw platform in detail.

Wilt u naamsbekendheid vergroten? bezoekers naar uw website leiden? Plaats uw CEO in de rol van een thought leader.

Enkele inhoudsideeën zijn:

  • stukjes denken leiderschap
  • Witte papieren
  • Blog berichten
  • media aandacht
  • nieuwe items of upgrade aankondigen
  • nieuwe medewerkers en openstaande functies delen

TIP: Gebruik de LinkedIn-nieuwsfunctie om deel te nemen aan trending-gesprekken of om toekomstige inhoudsideeën te vinden!

3: Video’s en afbeeldingen delen

Het delen van foto’s en video’s op LinkedIn is een fantastische manier om uw publiek te betrekken. Kijk hoe het communicatiesoftwarebedrijf Slack levendige en opvallende afbeeldingen gebruikt in zijn berichten:

Afbeeldings- en videoberichten krijgen waarschijnlijk prioriteit in de nieuwsfeed naarmate LinkedIn steeds meer een visual-first platform wordt.

Hoe langer een kijker bezig is met een stuk materiaal, hoe waarschijnlijker het is dat het LinkedIn-algoritme die inhoud bij een breder publiek zal promoten. Videocontent houdt de aandacht van de kijker vaak langer vast.

TIP: Maak het plaatsen van visuele content makkelijker door je LinkedIn-strategie af te stemmen op je andere social media platforms!

Ben je bereid om je LinkedIn-strategie verder te ontwikkelen? Gebruik Later om uw Linkedin-berichten van tevoren te plannen en in te plannen:

4: vergroot uw betrokkenheid met interactieve elementen

Het is één ding om mensen naar uw materiaal te laten kijken, maar met betrokkenheid kunt u bezoekers in volgers en volgers in leads veranderen.

Gelukkig maakt het assortiment interactieve functies van LinkedIn, zoals peilingen en reacties, het voor bedrijven eenvoudig om de betrokkenheid te vergroten.

De LinkedIn-reactiefunctie wordt door Bobbi Brown Cosmetics gebruikt om gesprekken aan te moedigen en hun producten subtiel op te nemen:

Deze functies kunnen ook worden gebruikt om te leren wat uw publiek denkt.

Als je bijvoorbeeld een beautymerk was, zou je hun reactie kunnen gebruiken om je contentstrategie te bepalen door te vragen of ze de voorkeur geven aan oliën of crèmes.

U kunt consistent inhoud bieden die uw publiek nuttig vindt door uw berichten aan te passen aan hun interesses of problemen.

ICYMI: LinkedIn heeft onlangs een aantal nieuwe features onthuld! Lees er meer over in deze blogpost.

5: Houd uw exemplaar beknopt

Met 57% van de LinkedIn-gebruikers die de site op een mobiel apparaat bezoeken, is het essentieel om uw ondertiteling kort en krachtig te houden.

Square, een financiële dienstverlener, maakt routinematig eenvoudige, beknopte en zeer pakkende bijschriften voor berichten:

Square zorgt ervoor dat ze lezers meteen haken omdat LinkedIn alleen de eerste paar regels van je artikel laat zien (waarbij bezoekers op “meer zien” moeten klikken voor langere bijschriften).

Neem één contentconcept en verdeel het in drie of vier hapklare posts; dit is een populaire (en efficiënte) methode om je berichten kort te houden. Dit maakt het bovendien eenvoudiger voor u om regelmatig te publiceren.

6: Optimaliseer uw berichten voor bereik

Tag relevante brancheleiders en gebruik branchespecifieke hashtags in elk bericht om de zichtbaarheid van uw inhoud te vergroten.

Dit is precies zoals het wordt weergegeven op de Xerox LinkedIn-pagina:

Een andere slimme strategie om te gebruiken bij het gebruik van LinkedIn voor bedrijven, is het gebruik van hashtags. Je hebt een grotere kans om een nieuw publiek te bereiken als je hashtags kiest met een behoorlijke aanhang (maar die niet te veel worden gebruikt).

Vergeet niet om een duidelijke call-to-action (CTA) op te nemen om shares, vind-ik-leuks en opmerkingen te promoten. De waarschijnlijkheid van betrokkenheid is een veel voorkomende factor die door het LinkedIn-algoritme wordt gebruikt om berichten te rangschikken.

7: Maak uw merk menselijk

Net als andere socialemediakanalen, kan het onder de aandacht brengen van de cultuur en waarden van uw merk helpen om het te vermenselijken.

Breng uw werknemers onder de aandacht als één methode. Mensen kopen van mensen, zoals het spreekwoord zegt.

Het zien van de gezichten van degenen die achter de schermen werken, kan helpen om vertrouwen op te bouwen bij potentiële klanten.

Bekijk hoe verzekeraar Lemonade profiteert van beoordelingen van zijn personeel:

TIP: Verbeter je berichten door leuke video’s te maken met je personeel. Dit kan de online aanwezigheid van uw merk aanzienlijk verbeteren en uw bedrijfscultuur laten zien.

8: Maak gebruik van LinkedIn Analytics

U kunt vertoningen, klikken, videoweergaven en meer bekijken met LinkedIn Analytics. Ze berekenen ook een betrokkenheidspercentage om de effectiviteit van uw inhoud aan te tonen.

Een goede manier om te bepalen welke onderwerpen en soorten materiaal (foto’s, video’s en afbeeldingen) uw publiek aanspreken, is door deze maatregel bij te houden.

U kunt ook een overzicht krijgen van de bezoekers van uw pagina, inclusief hun anciënniteit, functies en bedrijfstak.

Wanneer u met inhoudsideeën komt, kan het nuttig zijn om te weten wie uw pagina zal bezoeken.

LinkedIn is een krachtig hulpmiddel voor het bedrijf en helpt bij het opbouwen van merkbekendheid, het stimuleren van gesprekken en het koesteren van leads.

Er is nog nooit een beter moment geweest om aan de slag te gaan, omdat er voortdurend nieuwe functies worden gelanceerd.

Met de gratis e-mail van Later blijf je op de hoogte van de meest recente tips, nieuws en trends op het gebied van sociale media. Meld je direct aan! Als je problemen hebt met afmelden, neem dan contact op met onze Linkedin Bellen Nederland.

Published by smithjohn998

hallo, ik ben Liam. Ik woon in Den Haag in Nederland. Ik werk als Outlook-expert om problemen op te lossen. als u problemen heeft met uw Outlook account. neem dan contact op met onze Outlook Bellen nederland.

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started